inginku

  
inginku

ingin kutuliskan di sini
caraku mencintaimu
bagaimana kumemahami hatimu
menjadikanmu bahagian hidupku
sudikah kau membacanya lagi
atau segalanya tak bererti
tidak banyak yang kuperbuatkan
yang menjadi kebangaan hatimu
tiada pula menjadi penyebab bahagia
membaca semua itu..

ingin kutuliskan di sini
sebelum segala tersisa tiada
cintamu terlalu berharga bagi waktuku
kerana bahasa lembut matamu
 aku menjadi yang memintal sabar
kerana usap indah belai jemarimu
aku menjadi yang sentiasa mengerti
akan harga diri dan kepercayaan hati
segalanya amat bererti
dalam alur waktuku
cintamu menjadi kebangaan hatiku
penyebab bahagia
dan aku terlalu menyayangi
semua tentang dirimu

barangkali
terlalu kerdil aku
dalam luas laut cintamu
aku akan mencuba lagi
menulis hikayat cinta kita
kerana kutahu
satu saat nanti
kau bahagia membacanya
meskipun antara kita
ada yang tiada



 


Comments